Varėnoje nuskambėjo įspūdingo koncerto „Skambanti spalvų „Jūra“. Čiurlionis ir Debussy“ premjera 2022-04-12

Didysis lietuvių genijus  Mikalojus Konstantinas Čiurlionis gimtinėje nuolat pagerbiamas prasmingais akcentais.  Šįkart Varėnos Jadvygos Čiurlionytės menų mokykloje gražiausiais muzikos garsais nuskambėjo ir gausių aplodismentų sulaukė įspūdingas koncertas „Skambanti spalvų „Jūra“. Čiurlionis ir Debussy“. Neįkainojamą muzikinę dovaną varėniškiams dovanojęs fortepijoninis duetas – M.K. Čiurlionio provaikaitis, profesorius Rokas Zubovas bei Sonata Deveikytė – Zubovienė – klausytojus pakvietė pasinerti į jūros stichijos garsus kartu su kompozitoriais Mikalojumi Konstantinu Čiurlioniu ir prancūzų impresionistu Claudu Debussy. Koncerte pirmą kartą gyvai skambėjo šių kompozitorių vienu metu pradėtų kurti monumentalių simfoninės muzikos opusų – Claudu Debussy „Trys eskizai simfoniniam orkestrui „Jūra“ ir Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninės poemos „Jūra“ – transkripcijos fortepijonui keturioms rankoms. Čiurlionio simfoninės poemos „Jūra“ versija vienam fortepijonui keturiomis rankomis Varėnoje nuskambėjo pirmą kartą. Čia vykusiu koncertu su šia programa žymūs menininkai S. ir R. Zubovai pradėjo  muzikinę kelionę, kurią tęs Belgijoje, Anglijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose ir kitose šalyse.

Rokas Zubovas pažymėjo, jog šis koncertas Varėnoje jiems labai jautrus. „Aš supratau, kad pirmasis koncertas turi įvykti čia,  nes  į tą kelionę mus pakvietė Jadvyda Čiurlionytė. Neseniai sklaidydamas vieną knygą apie M.K. Čiurlionį, atradau žinią, kad Jadvyga Čiurlionytė parengė grojimui fortepijonu keturiom rankom Čiurlionio simfoninę poemą „Jūra“. Ilgai galvojau „Kodėl?“. Atsakymas buvo paprastas. Jadvyga, jauniausioji sesuo,  tas Čiurlionio natas turėjo ir nuolat neramino mintis: „O kokia tai muzika?“ Devynioliktajame amžiuje visi didesnieji kūriniai būdavo perdirbami ir tradiciškai visuose didesniuose miestuose būdavo grojami fortepijonu keturiomis rankomis, taip muzikos mėgėjai būdavo supažindinami su muzika“. Profesorius, pristatydamas abiejų kompozitorių kūrinius, pažymėjo, jog abiems jiems svarbiausia buvo „panardinti“ klausytoją į stichinį jūros pasaulį.

M.K. Čiurlionis ir C. Debussy pradėjo kurti savo didžiuosius jūrai skirtus opusus 1903 metais. Debussy „Tris eskizus simfoniniam orkestrui „Jūra“ („La mer“) pabaigė 1905 m. Tais pačiais metais kūrinys buvo atliktas Paryžiuje. Siekdamas, kad su kūriniu galėtų susipažinti kuo platesnis muzikos mylėtojų ratas, kompozitorius taip pat 1905 m. parengė ir publikavo kūrinio transkripciją vienam fortepijonui keturioms rankoms.

M.K. Čiurlionis savo monumentaliąją simfoninę poemą „Jūra“ užbaigė 1907 m., tačiau kūrinys buvo atliktas tik 1936–aisiais. Čiurlionio „Jūros” pritaikymą fortepijonui keturioms rankoms jau po autoriaus mirties, apie 1925 metus, parengė jauniausioji kompozitoriaus sesuo Jadvyga Čiurlionytė.

2022 metais šie du monumentalūs dvidešimtojo amžiaus pradžios kūriniai pirmą kartą gyvai skamba vienoje programoje, taip atskleidžiant dviejų dvidešimtojo amžiaus pradžios genijų kūrybinių siekių ir idėjų giminingumą bei pabrėžiant pasaulinį kultūros kontekstą, kuriame kūrė M.K. Čiurlionis.

„Abi „Jūros“ prasideda auštant. Klausykite, grožėkitės, džiaukitės“, – kvietė R. Zubovas.

Talentingų kūrėjų subtiliai perteiktuose kūriniuose tarsi atgyja, atbunda ir į dvasinę erdvę beldžiasi M.K.Čiurlionio  nutapyta „Jūra“ bei kiti paveikslai.  Jaukioje menų mokyklos salėje, kur išeksponuoti mokinių piešiniai, vykęs koncertas šį įspūdį dar labiau sustiprino.

Varėnos Jadvygos Čiurlionytės menų mokyklos direktorė Renata Bakulienė pažymėjo, kad Varėnai yra didelė garbė, jog čia vyksta tokie solidūs koncertai. „Dėkoju už profesoriui Rokui Zubovui ir Sonatai Deveikytei – Zubovienei, kad kasmet aplankote ir lepinate varėniškius aukščiausio lygio meniniais projektais“, – dėkojo R. Bakulienė.

Koncertas „Skambanti spalvų „Jūra“. Čiurlionis ir Debussy“  – neabejotinai vienas iš tų skambių akordų, kurie labai simboliškai ir prasmingai skamba Varėnos krašte puoselėjant didžiausio visų laikų lietuvių genijaus M.K.Čiurlionio atminimą ir tarsi sugrąžina žymų kraštietį į savo gimtinę.

Rūta Averkienė,

Varėnos rajono savivaldybės administracijos info.

Pianisto Roko Zubovo interviu: pasirengimas artėjančiam koncertų turui po Lietuvą 2022-04-01

Pianistai Sonata ir Rokas Zubovai (Duo Zubovas)

– Šiuo metu su žmona Sonata rengiate koncertus simfoninės poemos „Jūra“ keturioms rankoms prikėlimui?

– Susidraugavau su muzikologu Chariu, kurio visas vardas ir pavardė skamba gan keistai mūsų ausiai – Charalampos Efthymiou. Jis graikas, karantino metu atsirado Lietuvoje, yra aistringai įsimylėjęs M. K. Čiurlionį ir jį dar tik atranda. Mes nemažai su juo diskutavome, kodėl Jadvyga Čiurlionytė brolio simfoninę poemą „Jūra“, kuri pirmą kartą atlikta 1936 m. M. K. Čiurlionio dvidešimt penktosioms mirties metinėms, adaptavo atlikimui fortepijonu keturioms rankoms.

Jadvyga buvo pianistė, muzikologė ir nuolatos gyveno su brolio palikimu. Matyt, jai buvo labai svarbu išgirsti, kaip šis kūrinys skamba. Ji studijavo Berlyne fortepijoną ir muzikologiją ir, kaip aš įtariu, studijų metu ir atliko tą gigantišką darbą adaptuoti didžiąją brolio „Jūrą“ fortepijonui, kadangi laikais, kai dar nebuvo įrašų, didžioji dalis simfoninės, operinės muzikos iš pradžių tapdavo fortepijonine muzika keturioms rankoms. Gal tai buvo dalis jos studijų programos?

Pradėjome tyrinėti Jadvygos padarytą „Jūrą“ keturioms rankoms ir, kas įdomiausia, net profesorius V. Landsbergis nieko apie tai nežinojo. Tai tarsi šimto metų paslaptis, kuri dabar išsiviešino. Charis nuėjo į Jadvygos archyvus ir atrado, kad ji padarė net tris „Jūros“ variantus, pritaikytus fortepijonui. Herojiškas Jadvygos darbas, ypač kad visa tai darė niekada negirdėjusi kūrinio gyvai. Kažką padarė labai gerai, kažką ne taip gerai, ir mes dabar su Sonata tęsiame tą Jadvygos padarytą monumentalų darbą, tikslindami detales, kad „Jūros“ transkripcija gerai skambėtų scenoje.

Beje, labai įdomi istorinė detalė, kad 1903 m. Claude Debussy, vienas didžiųjų to meto pasaulyje muzikos revoliucionierių, pradeda rašyti simfoninę poemą „Jūra“ ir tais pačiais metais kitas didis revoliucionierius M. K. Čiurlionis taip pat pradeda rašyti simfoninę poemą „Jūra“. C. Debussy savo poemą parašo 1905 m. ir pirmą kartą pagroja Paryžiuje, kur jį ištinka nesėkmė, nes niekam nepatiko tas kūrinys. Ką padaro C. Debussy? Perdirba tą pačią simfoninę poemą tik keturioms rankoms ir iš karto išleidžia natas. Ir jau 1908 m. kūrinys sulaukia didelio pasisekimo. O M. K. Čiurlionio „Jūra“, deja, niekada neturėjo galimybės būti palyginta su C. Debussy bendravardžiu kūriniu. Todėl mes darome programą, kurioje grosime C. Debussy „Jūrą“ ir M. K. Čiurlionio „Jūrą“, kad tie du kūriniai, kurie gimsta tais pačiais metais, būtų kartu vienoje programoje ir klausytojas galėtų išgirsti, kaip toje dvidešimto amžiaus pradžioje skamba tų didžiųjų genijų simfoninė muzika fortepijonu.

Mes žiūrime į tas abi „Jūras“ kaip į labai svarbią edukacinę erdvę ir visus koncertus rengsime muzikos mokyklose, kur vyks seminarai su mokytojais ir mokiniais. Ten pristatysime, kaip spalva tampa garsu arba garsas tampa spalva, kaip tuo metu kompozitoriai visiškai panaikino ribas tarp tapybos ir muzikos. Mes labai norime, kad ten esantys vaikučiai ir mokytojai kūrybingai pradėtų žiūrėti į skirtingų saviraiškos formų galimybę būti greta ir vienai kitą nušviesti. Mes įsivaizduojame, kad per tokį seminarą pasiruošus koncertui, tai ir pats koncertas tampa kitokiu išgyvenimu, nes jie bus pasiruošę išgirsti vėją, bangą, spalvas ir saulės šviesą.

2022.04.01 Marija Angeloska

Interviu publikuotas portale Alfa.lt

Plačiau apie koncertinę programą „Skambančios spalvų jūros. Čiurlionis ir Debussy“ČIA.

„Skambančios spalvų jūros. Čiurlionis ir Debussy“  2022-03-30

Fortepijoninis Sonatos Deveikytės-Zubovienės ir Roko Zubovo duetas, šiemet švęsdamas savo 25-ąjį koncertų sezoną, klausytojams pristatys naują muzikinę programą „Skambančios spalvų jūros. Čiurlionis ir Debussy“

Pirmą kartą istorijoje vieno koncerto metu bus galima išgirsti du tais pačiais metais pradėtus rašyti muzikinius šedevrus – Mikalojaus Konstantino Čiurlionio simfoninę poemą „Jūra“ ir Claude’o Debussy „Tris eskizus simfoniniam orkestrui „Jūra“ („La mer“). Šios simfoninių kūrinių transkripcijos fortepijonui keturioms rankoms pasklis po įvairius Lietuvos miestus, o taip pat skambės ir Latvijos bei Belgijos klausytojams. Koncertinio turo metu planuojama aplankyti Varėną, Druskininkus, Alytų, Rietavą, Zarasus, Lūznavą (Latvija) ir Antverpeną (Belgija).

Programa „Skambančios spalvų jūros. Čiurlionis ir Debussy“ sujungia du epochinius dvidešimtojo amžiaus pradžios simfoninius kūrinius, adaptuotus vienam fortepijonui keturioms rankoms. Čiurlionis ir Debussy pradėjo kurti savo didžiuosius marinistinius opusus tais pačiais, 1903, metais. Debussy „Tris eskizus simfoniniam orkestrui „Jūra“ („La mer“) pabaigė 1905-aisiais, tais pačiais metais kūrinys buvo pristatytas, tiesa, labai nesėkmingai, Paryžiaus klausytojams. Čiurlionis simfoninę poemą „Jūra“ užbaigė 1907-aisiais, tačiau pirmą kartą ji buvo atlikta tik 1936 metais, praėjus 25 metams po kompozitoriaus mirties, ir tą kartą be autoriaus partitūroje užrašytos vargonų partijos. Dėl šios priežasties Čiurlionio „Jūra“ negalėjo pelnyti deramos vietos muzikos istorijoje.

Debussy, siekdamas, kad su kūriniu galėtų susipažinti kuo platesnis muzikos mylėtojų ratas, jau 1905 metais parengė ir publikavo kūrinio transkripciją vienam fortepijonui keturioms rankoms. Gal dėl šios priežasties 1908 metais kūrinys skambėjo nebe taip radikaliai ir buvo sutiktas triumfališkai. Nuo tada tai yra vienas įtakingiausių dvidešimtojo amžiaus pradžios simfoninių kūrinių. Čiurlionio simfoninės poemos „Jūra“ pritaikymas fortepijonui keturioms rankoms datuojamas maždaug 1925 metais. Jį atliko kompozitoriaus sesuo Jadvyga Čiurlionytė, tuo metu studijavusi Berlyno konservatorijoje.

Ši „Jūros” adaptacija iki šiol egzistavo tik rankraščio formatu ir čiurlionistikos pasauliui tapo žinoma tik po Jadvygos mirties, apie 1995 metus, jos archyvus ištyrinėjus muzikologui dr. Dariui Kučinskui. Specialiai šiai programai Čiurlionio „Jūros“ transkripcija yra prikelta gyvenimui, iššifruota, suredaguota ir Zubovų fortepijoninio dueto pritaikyta koncertiniam atlikimui. 

Taigi, 2022 metais šie du monumentalūs dvidešimtojo amžiaus pradžios kūriniai pirmą kartą gyvai skambės vienoje programoje, taip atskleidžiant dviejų to laikotarpio genijų kūrybinių siekių ir idėjų giminingumą bei pabrėžiant pasaulinį kultūros kontekstą, kuriame kūrė M. K. Čiurlionis. Klausytojams atrasti raktą į šių kūrinių didingumą, kupiną nepažabotos gamtos stichijos galių, padės jau 25 metus drauge muzikuojantys pianistai Sonata ir Rokas Zubovai. Fortepijoninis duetas,kritikų įvardijamas „didžiaisiais vakaro romantikais“, šį kartą pristatys kitą, stichiškesnį, savo kūrybos pradą.

Pianistai Sonata ir Rokas Zubovai kaip fortepijoninis duetas debiutavo 1997 metų pavasarį Čikagoje, Lemonto dailės galerijoje. Abu pianistai, tarptautinių konkursų laureatai, muziką studijavo Lietuvoje (Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje), Šveicarijoje (Heinricho Neihauzo institute Ciūriche) ir JAV (De Paul universitete Čikagoje) pas pianistus Povilą Stravinską, Jurgį Karnavičių, Esterą Elinaitę, Andrių Kuprevičių, Edvardą Auerį bei Dmitry Paperno. Atlikėjaikoncertavo didžiuosiuose JAV ir Kanados miestuose, Argentinoje ir Urugvajuje, daugelyje Europos šalių bei yra nuolatiniai tarptautinių festivalių dalyviai. Duetas atliko daugiau kaip 10 skirtingų kompozitorių kūrinių, sukurtų duetui, pasaulines premjeras.

Koncertų ciklas, skiriamas M. K. Čiurlionio amžininko, prancūzų kompozitoriaus Claude’o Debussy 160-osioms metinėms, rengiamas bendradarbiaujant su Prancūzų institutu Lietuvoje (Institut Français de Lituanie) ir Prancūzijos ambasada Vilniuje (Ambassade de France en Lituanie).

Organizatorius:

VšĮ „Impetus musicus“ („Nepaklusnieji“)

Partneriai:

M. K. Čiurlionio namai Vilniuje

Prancūzų institutas Lietuvoje (Institut Français de Lituanie)

Prancūzijos ambasada Vilniuje (Ambassade de France en Lituanie)

Varėnos kultūros centras

Druskininkų kultūros centras

Rėmėjas:

Lietuvos kultūros taryba

KONCERTŲ KALENDORIUS:

04.05 17:30 Varėnos Jadvygos Čiurlionytės menų mokykla (Vytauto g. 29, Varėna)

04.06 17:00 Druskininkų M. K. Čiurlionio meno mokykla (Vytauto g. 23, Druskininkai)

04.07 17:00 Alytaus muzikos mokykla (Sporto g. 12, Alytus)

04.13 17:00 Rietavo savivaldybės kultūros centras (Parko g. 5, Rietavas)

04.24 Lūznavas muiža (Pils iela 8, Lūznava, Latvija)

04.25 17:00 Zarasų meno mokykla (Dariaus ir Girėno g. 11, Zarasai)

05.01 Gravenhof (Lambrechtsstraat 2660, Antverpenas, Belgija)

Frankofonijos mėnuo Lietuvoje 2022: DUO ZUBOVAS koncertas M.K. Čiurlionio namuose 2022-03-02

Kovo 20 d., sekmadienį, 15 val., Tarptautinės frankofonijos dienos proga,M. K.  Čiurlionio namuose skambės dviejų Čiurlionio amžininkų, prancūzų kompozitorių Maurice Ravel ir Claude Debussy, kūriniai fortepijonui keturioms rankoms. Į koncertą pakvies šiemet 25-ąjį savo fortepijoninio dueto koncertinį sezoną pažymintys pianistai Sonata Deveikytė-Zubovienė ir Rokas Zubovas (Duo Zubovas).

Maurice Ravel siuita „Mano motina žąsis“ („Ma mere l‘oye“) nukels klausytojus į fantastinį pasakų pasaulį, o Claude Debussy „Trys eskizai simfoniniam orkestrui „Jūra“ („La mer“), kuriuos fortepijonui keturioms rankoms adaptavo pats kompozitorius, panardins  į didingą jūros stichiją. Fantastinis pasakų pasaulis ir gamtos stichijos, dvi labai svarbios Čiurlionio kūrybos erdvės, susipins jo amžininkų prancūzų kompozitorių kūriniuose. 

Koncerto programa:

Maurice Ravel (1875 – 1937)

Ma mère l’Oye

Pavane de la Belle au bois dormant: Lent

Petit Poucet: Très modéré

Laideronnette, impératrice des pagodes: Mouvt de marche

Les entretiens de la belle et de la bête: Mouvt de valse très modéré

Le jardin féerique: Lent et grave

Claude Debussy (1862 – 1918)

La mer, trois esquisses symphoniques pour orchestre 

„De l’aube à midi sur la mer“ – très lent – animez peu à peu 

„Jeux de vagues“ – allegro (dans un rythme très souple) – animé (do dièse mineur)

„Dialogue du vent et de la mer“ – animé et tumultueux – cédez très légèrement (do dièse mineur)

Sonata Deveikytė-Zubovienė ir Rokas Zubovas, fortepijoninis duetas

Renginys nemokamas, be išankstinės registracijos (gyva eilė). Viso renginio metu vyresni nei 6 metų amžiaus asmenys privalo dėvėti ne žemesnio kaip FFP2 lygio respiratorius, priglundančius prie veido ir visiškai dengiančius nosį ir burną.

Organizatorius:

M. K. Čiurlionio namai Vilniuje

Partneriai:

Prancūzų institutas Lietuvoje (Institut francais de Lituanie)

VšĮ „Impetus musicus“

Atraskite savo Frankofoniją:

www.prancuzuinstitutas.lt

Facebook

Vinilinė plokštelė „Eiti ramybėn“ – jau prekyboje! 2021-12-14

Vinilinė plokštelė „Eiti ramybėn“. M. K. Čiurlionio namų arch. nuotr.

Su džiaugsmu pranešame, kad į M. K. Čiurlionio namus Vilniuje (Savičiaus g. 11) atkeliavo dvi – ką tik išleistų vinilinių plokštelių EITI RAMYBĖN – pakuotės. Šią ir kitą savaitę vinilą galite įsigyti atvykę į Čiurlionio namus už šventinę kainą – 20 eurų.

EITI RAMYBĖN – tai pianisto Roko Zubovo ir gyvosios elektronikos atlikėjo Phil Von (Prancūzija) bendras kūrybinis projektas, išaugęs iš Čiurlionio kūrinių fortepijonui. Patalpinti į skaitmeninę futuristinę terpę elektroniniais efektais transmutuoti liaudies muzikos prisotinti fortepijono akordai suskamba kaip kosminis orkestras. Jie tarsi ieško būdų itin intensyvioje, agresyvioje kasdienybėje rasti kelią į dvasinę pusiausvyrą, todėl projekto autoriai pavadino jį „Eiti ramybėn“.

Muzika (Bandcamp

Leidėjas – „Muzikos zona“
Leidybą finansavo AGATA.

Duo Zubovas dalyvauja „Klasika visiems“ projekte 2021-11-18

Lapkričio 20 d. dėl pandemijos kurį laiką drauge muzikuoti negalėję „Klasikos visiems“ dalyviai vėl susiburs, kad gyvai atliktų vieną garsiausių XX a. chorinių kūrinių – vokiečių kompozitoriaus Carlo Orffo kantatą „Carmina Burana“. Klasikos išsiilgę chorinės muzikos entuziastai kartu su Vilniaus universiteto (VU) chorais „Pro musica“, „Gaudeamus“ ir „Virgo“ 19.30 val. kviečia į koncertą Vilniaus Šv. Jonų bažnyčioje. 

Kartu su projekto „Klasika visiems“ dalyviais sceninę kantatą atliks solistai Gunta Gelgotė (sopranas), Mindaugas Jankauskas (tenoras), Steinas Skjervoldas (bosas), dviem fortepijonais skambins Rokas ir Sonata Zubovai, o mušamųjų partijas atliks ansamblis „Giunter Percussion“ (vad. Pavelas Giunteris). Diriguos VU chorų vadovė Rasa Gelgotienė.

„Klasika visiems“ – tai unikalus VU Kultūros centro ir trijų VU chorų (vad. R. Gelgotienė) organizuojamas projektas, kuris kviečia visus klasikinę muziką ir dainavimą mėgstančius žmones įsitraukti į gyvą muzikavimą, pažinti klasikinės muzikos lobyną ir bendrame skambesyje suvienyti balsus skleidžiant kūrybingo bendradarbiavimo idėjas.

Iki pandemijos projektas kasmet suburdavo per 300 įvairaus amžiaus, skirtingų profesijų, kartais ir skirtingomis kalbomis kalbančių dalyvių. Į Šv. Jonų bažnyčią per finalinius „Klasikos visiems“ koncertus susirinkdavo ir gausybė klausytojų. Projekto organizatoriai šiemet džiaugiasi, kad net ir dabartiniais pandeminiais laikais dalyvauti užsiregistravo ir pirmojoje parengiamojoje sesijoje jau repetavo apie 200 dainininkų.

Projekto sumanytoja R. Gelgotienė sako, kad „Carmina Burana“ pasirinkimas pandemijos metu labai simboliškas: „Kantata primena mums, kad gyvename labai nepastoviu laiku, kai pandemija sužlugdė daug svajonių ir planų. Tačiau šviesa ir optimizmas, kurio kupinas šis genialus C. Orffo kūrinys, mums suteikia viltį.“

Pasak dirigentės, projektas „Klasika visiems“ VU chorams brangus tuo, kad jie ne tik patys gali dainuoti klausytojams, bet ir įtraukti muziką mėgstančius žmones į aktyvų muzikavimo procesą. „Pandemijos metu, kai chorai jau beveik antrus metus turi vienaip ar kitaip riboti savo veiklą, jaučiame ypač didelį choristų norą grįžti į sceną. Tikrai džiugu suvokti, kad žmonių, norinčių muzikuoti, entuziazmo ši pandemija nesunaikino ir neužgesino“, – pabrėžė VU chorų meno vadovė.

C. Orffo 1937 m. sukurta kompozicija „Carmina Burana“ iki šiol išlieka klasikinės muzikos repertuaro viršūnėje. Viduramžių gyvenimo džiaugsmų įkvėpta, gaivalinga ir žemiško džiūgavimo kupina sceninė kantata – tai priešprieša tradiciniam įsivaizdavimui apie tų laikų žmogaus egzistenciją. Joje apdainuojamos didingos ir palaimingos XIII a. žmogaus gyvenimo akimirkos, maištaujanti jo dvasia ir svajonės, o kartu parodomas ir negailestingas likimas, griaunantis iliuzijas bei laimės siekius.

Projekto koncertuose skambėjo ne vienas šedevras. 2019 m. „Klasikos visiems“ dalyviai atliko šiuolaikinio norvegų kompozitoriaus Ola Gjeilo „Saulėtekio mišias“ (Sunrise Mass), 2018 m. skambėjo Camille’io Saint-Saënso „Kalėdinė oratorija“ (Oratorio de Noël, op. 12), 2017 m. – Wolfgango Amadeus Mozarto „Requiem“, 2016 m. – C. Orffo „Carmina Burana“, 2015 m. – Gabrielio Fauré „Requiem“, 2014 m. – Franzo Schuberto Mišios G-dur, 2013 m. – Antonio Vivaldi „Magnificat“, o 2012 m. – pirmaisiais projekto metais – W. A. Mozarto „Requiem“.

Daugiau informacijos apie renginį ir bilietus rasite čia.

Facebook

Koncertinės programos „SKAMBANČIOS VISATOS“ pristatymas 2021-11-10

Lapkritį „Organum“ pristato žymius Lietuvos pianistus ir jų parengtas koncertines programas: Birutę Vainiūnaitę bei Sonatą ir Roką Zubovus, violončelininko Romano Armono atminimo vakarą ir dainininkės Aušros Liutkutės jubiliejinį koncertą.

Lapkričio 16 d. 19 val. programą „Skambančios visatos. Bramsas ir Debiusy“ – dviems fortepijonais paskambins pianistų Sonatos ir Roko Zubovų duetas.

Pirmojoje koncerto dalyje skambės prancūzų kompozitoriaus Klodo Debiusy veikalai, atspindintys Europos muzikos raidos pokyčius. Antai „Lindaraja“ – tai pasakojimas apie apie Alhambros sodą Granadoje, Andalūzijoje. „En blanc et noir“ – sukurtas I-ojo pasaulinio karo metais. Dvejopų klavišų žaismu, karo metų dviprasmybę perteikiantis kūrinys nieko nevaizduoja, jo grožis slypi faktūroje ir formoje.

Antroje šio koncerto dalyje skambės Johaneso Bramso Sonata dviem fortepijonams f-moll. Tai paties autoriaus sukurta jo Fortepijoninio kvinteto f-moll transkripcija. Ši sonata melomanams puikiai žinoma kaip romantiškai galingų jausmų prisodrintas kūrinys, pajėgiantis iš kasdienio gyvenimo išplėšti bet kurią sielą.

KONCERTO PROGRAMA:

Claude Debussy (1862–1918)

“Lindaraja”

 “En blanc et noir” (“Baltais ir juodais”)

            Avec emportement

            Lent. Sombre

            Scherzando

Johannes Brahms (1833–1897)

Sonata dviems fortepijonams Op. 34 b

Allegro non troppo

Andante, un poco adagio

ScherzoAllegro

Finale: Poco sostenuto – Allegro non troppo – Presto, non troppo 

Bilietus platina www.bilietai.lt

Patekti į koncertą galima tik turint galiojantį galimybių pasą arba ES skaitmeninį COVID pažymėjimą. Viso renginio metu privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.

Facebook

„Organum“ pranešimas spaudai

„Skambančios visatos. Brahms ir Debussy“ | Duo Zubovas 2021-11-09

Lapkričio 16 d., antradienį, 19 val. fortepijonų salone „Organum“ skambės kompozitorių-pianistų Johannes Brahms ir Claude Debussy sukurtos garsinės visatos, kurias atliks jau daugiau kaip dvidešimt metų drauge muzikuojantis pianistų duetas Sonata ir Rokas Zubovai (Duo Zubovas).

Duetas, kritikų įvardijamas kaip „didieji vakaro romantikai“, geriausiai jaučiasi interpretuodamas būtent prancūziškojo impresionizmo ir vokiškojo romantizmo kūrinius. Dėl to šios koncertinės programos klausytojams pristatys itin didingus prancūzų ir vokiečių klasikų kūrinius sukurtus dviems fortepijonams, kuriais tiksliausiai atkartojami kompozitorių įsivaizduojami garsiniai pasauliai, kupini didingų sumanymų ir jų sielų virpesių. Vienoje programoje skambės pagrindiniai J. Brahmso ir C. Debussy fortepijonų literatūros šedevrai: Sonata dviems fortepijonams Op. 34 b. ir triptikas „Baltais ir juodais”. Čia visu savo grožiu klausytojams bus atsiskleistas spalvų ir simbolių prisodrintas Debussy garsinis peizažas ir nuoširdus, plačiausios emocinės skalės Brahmso dvasinis pasaulis.

Kaip ir keli kiti Brahmso kūriniai, sonatos sumanymas pergyveno eilę transformacijų. 1862 metais Brahmsas sukūrė styginių kvintetą, tačiau, po dviejų metų, supratęs, kad muzikos turinys reikalauja didesnių galių, 1864 metais kūrinį transformavo į fortepijoninį kvintetą, o tų pačių metų pabaigoje atsirado ir versija dviems fortepijonams, tarsi užbaigianti šio epinio kūrinio idėjos raidą. Debussy „Baltais ir juodais” – tai kompozitoriaus stoiškas ir gilus atsakas į pirmojo pasaulinio karo beprotybes. Jame į labai asmenišką pergyvenimų lauką supinti patys įvairiausi kultūriniai ir estetiniai laikmečio atšvaitai. Kiekvieną iš trijų dalių Debussy dedikavo vis kitam savo bičiuliui, taip tarsi kreipdamas klausytojo dėmesį vis kita kryptimi, o savo leidėjui, pristatydamas kūrinį, pakomentavo „<…> prancūzų siela visad išliks skaidri ir herojiška”.

Pianistai Sonata ir Rokas Zubovai pradėjo groti kartu 1997 metais. Abu pianistai, tarptautinių konkursų laureatai, muziką studijavo Lietuvoje (Lietuvos muzikos akademijoje), Šveicarijoje (Heinricho Neihauzo institute, Ciūriche) ir JAV (De Paul universitete, Čikagoje) pas pianistus Povilą Stravinską, Jurgį Karnavičių, Esterą Elinaitę, Andrių Kuprevičių, Edvardą Auerį bei Dmitry Paperno. Prieš kelis metus puikaus įvertinimo susilaukė jų įrašyta kompaktinė plokštelė „Prancūziški žaidimai”, o po koncerto su Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru, kuriame jie atliko Brahmso amžininko vokiečių kompozitoriaus Max Bruch koncertą dviems fortepijonams ir orkestrui, muzikos kritikė apibendrino: „Nuskambėjus paskutiniams akordams abejonių neliko: didieji vakaro romantikai – Sonata ir Rokas Zubovai.”

Lapkričio 16 d. 19 val. fortepijonų salone „Organum“ (Savanorių pr. 1, Vilnius, „Helios City“ kompleksas, antras aukštas) klausytojai išgirs unikalią muzikinę programą, kurią pristatys pianistas Rokas Zubovas.

Bilietus platina www.bilietai.lt

Patekti į koncertą galima tik turint galiojantį galimybių pasą arba ES skaitmeninį COVID pažymėjimą. Viso renginio metu privaloma dėvėti nosį ir burną dengiančias apsaugos priemones.

Facebook

Pokalbis: Čiurlionišku įkvėpimu „Eiti ramybėn“ 2021-11-04

Rokas ir Phil. Foto: Mindaugas Jokubauskas

Kur slypi riba tarp interpretacijos ir visiškai naujo objekto? Apie tai įkvepia mąstyti pianisto Roko Zubovo ir Lietuvoje gyvenančio prancūzų elektroninės ir teatro muzikos kūrėjo, aktoriaus Philo Vono albumas „Eiti ramybėn“, įkvėptas M. K. Čiurlionio fortepijoninės kūrybos.

Kviečiame pasiklausyti LRT radijo laidoje „Garso ekspedicijoje“ vykusio pokalbio įrašą apie šią programą, čiurlioniškus įkvėpimus, originalaus teksto transformacijas ir bičiulystę. Įrašą klausykite – ČIA.

Jau netrukus, lapkričio 8 d. 19 val., šią programą ir naują albumą „Eiti ramybėn“ duetas pristatys Šv. Kotrynos bažnyčios renginių salėje. Po koncerto planuojama plokštelių pasirašymo sesija.

Muzika | Bilietai

Eiti ramybėn: kaip tai padaryti? 2021-10-27

Philas, Rokas, Vonas ir Zubovas pristato albumą ir kviečia agresyvioje kasdienybėje rasti kelią į dvasinę pusiausvyrą. Klausiate, kaip tai padaryti?

Pirmas žingsnis įsigyti bilietą(-us), antras – atvykti, trečias – mėgautis, o ketvirtas, jau priklauso nuo jūsų pačių!

Tik primename, kad bilietai koncerto dieną brangs, tad kelionei pasiruoškite jau dabar. Bilietus platina Paysera Tickets.

Plačiau Rokas Zubovas & Phil Von: Eiti ramybėn

2021 M. LAPKRIČIO 8 D., PIRMADIENIS, 19:00 Šv. Kotrynos bažnyčia. Renginių salė