Fortepijonas

Pianistas Rokas Zubovas pradėjo muzikos studijas Kauno J. Naujalio vidurinėje meno mokykloje (R. Šerkšnytės klasėje). Lietuvos muzikos akademijoje jis studijavo prof. J. Karnavičiauas klasėje, o De Paul Universitetą (Chicago, JAV) baigė vadovaujamas prof. D. Paperno. Rokas taip pat tobulinosi pas pianistus Esther Yellin, Andrių Kuprevičių ir Edwardą Auerį.

Pirmųjų premijų laureatas konkursuose Vilniuje ir Niujorke, pianistas daug dėmesio skiria M.K.Čiurlionio kūrybai. Su savo parengtomis koncertais-paskaitomis jis aplankė daugelį JAV, Kanados miestų, gastroliavo Italijoje, Prancūzijoje, Argentinoje, Norvegijoje, Rusijoje, kitose šalyse, įrašė jau keturias kompozitoriaus muzikos kompaktines plokšteles. Kaip solistas, įvairių kamerinių ansamblių bei fortepijoninio dueto Duo Zubovas narys, Rokas koncertavo įvairiose Europos bei Šiaurės ir Pietų Amerikos šalyse.

„Pianistas Rokas Zubovas atskleidžia didingus ir paslaptingus, bei tuo pačiu metu intymius Čiurlionio pasaulius išraiškingai ir meistriškai, įkvėpdamas klausytojus vis iš naujo įsimylėti didžiojo mūsų menininko kūrybą.“ („Draugas“, Chicago, 1998).

„Tai buvo nuostabiai nušviečianti/apšviečianti? ir beprecedentinė koncertas-paskaita. Zubovas grojo vingrias melodines linijas ir bravūrinius pasažus su stulbinančiu lengvumu.“ (Piano Teachers Congress News, New York, 1999).

„Sekmadienio koncerto pradžiai Rokas Zubovas skambino keturis Čiurlionio preliudus, kurie atskleidė kompozitoriaus giminingumą Šopenui, o taip pat jo švelnų ir audringą charakterį. Kiekvienas preliudas Zubovo atlikime pasižymėjo ryškiu charakteriu, jų pasauliai skleidėsi skaidrioje faktūroje dėstant tematinę medžiagą, ir vidinius linearinius sluoksnius.“ (Cleveland, The Plain Dealer, November 14, 2000).

„Rokas Zubovas – fortepijono burtininkas. Ekrane matyti dailininko darbai, sudėtingi spavų ir formų pasaulių vaizdiniai… nuostabiai atitiko meditatyvinius ir energinguosius fortepijono opusus, kurių pagalba Rokas Zubovas sukūrė genealią vizijų simfoniją. Darna buvo tokia tobula, kad sunku buvo atpažinti kur baigėsi muzika ir prasidėjo tapyba.“ (France. La Depeche, Saint-Affrique, May 22, 2003).